Globale werking Serviceplanning
- u verkoopt een machine aan een klant en voert die machine in MOSP2010 in
- u bepaalt de week waarin u de machine wilt onderhouden (bv 26 weken later)
- u voert deze planweek in bij de klantgegevens in MOSP2010
- 26 weken later vertelt MOSP2010 u dat dit bedrijf een servicebezoek nodig heeft
- u beoordeelt dan of er genoeg bedrijven in de buurt zijn om er een monteur naartoe te sturen
- bel de klant om het bezoek af te spreken en vul het servicerapport in
- bevestig de gemaakte afspraak en de gegevens in het servicerapport met een email naar de klant
- zet de te bezoeken klant op een routelijst voor de monteur voor een bepaalde dag
- vul de routelijst met voldoende klantenbezoeken in de betreffende regio
- zet met MOSP2010 de klanten op die lijst in de juiste volgorde voor een efficiente route
- geef de monteur de routelijst met daarop de te bezoeken klanten in de regio
- de monteur voert het onderhoud en/of de service uit en past het servicerapport eventueel aan
- op kantoor wordt het rapport in het klantenbestand in MOSP2010 ingevoerd
- MOSP2010 berekent een nieuwe bezoekdatum waarna bovenstaande opnieuw plaatsvindt